Background
Das WeltAuto to marka, pod którą Grupa Volkswagen prowadzi sprzedaż aut używanych. W przeciwieństwie do większości rynku w Polsce Das WeltAuto oferuje samochody sprawdzone, z pewnym przebiegiem i historią oraz w świetnym stanie technicznym.
Wyzwanie
Zbliżało się Motor Show w Poznaniu, największa impreza motoryzacyjna w Polsce. Marka miała tam swoje stanowisko. Problem w tym, że mieściło się ono w najmniej eksponowanym miejscu pawilonu, a auta używane to nie premiera najnowszego Porsche. Innymi słowy – nikt, ale to absolutnie nikt by tam sam z siebie nie trafił.
Wyzwaniem zatem była komunikacja z życiowymi ograniczeniami: mały budżet, mało znana marka, brak czasu i milion innych konkurentów z „big boobs” argumentami.
Rozwiązanie
Postanowiliśmy kreatywnie połączyć ON&OFF line w kampanii „Nie kupuj auta w worku. Kieruj się rozsądkiem”. Kupowanie auta używanego na naszym rynku to jak kupowanie całkowitej niewiadomej. Nigdy nie wiesz, co jest w środku. Zatem, jeśli chcesz mieć pewny samochód (czytaj: nie jesteś szaleńcem), to kieruj się rozsądkiem i odwiedź Das WeltAuto na MotorShow.
Na kilka dni przed startem imprezy w najlepszych komunikacyjnie miejscach Poznania rozmieściliśmy… auta w workach. Z komunikacją „Nie kupuj auta w worku…” i zaproszeniem do naszego pawilonu.
Jednocześnie zaczęliśmy komunikować naszą historię w social mediach. Opowiedzieliśmy ją z perspektywy dwóch facetów (spot digital), którzy montowali worki na samochodach i zostali „uwięzieni” w jednym z nich.
Ich apel o pomoc w odnalezieniu był zaproszeniem do konkursu na Facebooku. Prosty mechanizm – znajdź auto w worku, zrób mu zdjęcie i umieść w komentarzach pod filmem. Dla najszybszych #carspotterow przygotowaliśmy nagrody. I zażarło.
Komunikację idei kontynuowaliśmy na samych targach. „Oczobitne” auta w workach kierowały do naszego pawilonu. Przygotowaliśmy tam kolejną atrakcję – konkurs, który uświadamiał, jak trudno poznać prawdę o samochodzie. Zadaniem odwiedzających było odgadnięcie przebiegu w wystawianych przez nas autach. Niełatwe, ale intrygujące, co sprawiło, że w konkursie wzięły udział setki osób.
Dzięki prostej, kreatywnej idei Das WeltAuto ze swoją komunikacją było wielokrotnie bardziej widoczne i angażujące niż wielcy, dysponujący fortuną konkurenci. Well done.