Kiedy wiosna budzi się do życia, odsłania przed nami piękno natury, żywe kolory i… zniszczone drewno w naszym ogrodzie. I o ile zazwyczaj nie możemy doczekać się sielskich chwil wypoczynku przed domem, o tyle wizja pielęgnacji mebli ogrodowych i innych drewnianych przydomowych elementów sprawia, że w głowach większości pojawia się myśl: „Ale mi się nie chce!”.
Właśnie do osób, którym nie za bardzo się chce, które nie do końca wiedzą, jak się za to wszystko zabrać i które najchętniej wykonałyby tę pracę możliwie szybko i skutecznie skierowana była kampania „Dla niechcącego nic trudnego”. Pokazaliśmy, że z produktami Altax pielęgnacja drewna w ogrodzie może być łatwa, szybka i, co najważniejsze, zapewniająca trwały efekt na długie lata. Przedstawiliśmy benefity produktów Altax w taki sposób, by przekonać konsumentów, że nawet najbardziej „niechcący” z „niechcących” są w stanie zadbać o drewno w swoim ogrodzie z łatwością, przyjemnością i zasłużoną satysfakcją.
Bohaterem kampanii został Marek – mężczyzna, któremu nie tylko bardzo się nie chce, ale który stając przed gąszczem specjalistycznych produktów, jakie oferują sklepy, czuje się co najmniej zagubiony. Dokładnie tak, jak większość konsumentów. Na jego przykładzie zrealizowaliśmy spot skierowany do „niechcących”, w którym z humorem zaprezentowaliśmy rozwiązanie kładące kres ich udrękom. Spot wykorzystaliśmy w VOD i social mediach.
Kluczową częścią kampanii była zachęcająca do zakupu loteria, w której konsumenci każdego dnia wygrać mogli vouchery o wartości 200 zł na zakup specjalistycznych narzędzi Makita. Nagrodą główną było 20 000 zł na “wakacyjne bujanie”, będące w pełni zasłużonym odpoczynkiem za wykonaną pracę. Przekaz loterii był prosty: zrób, co trzeba szybko i łatwo dzięki produktom Altax i oddaj się zasłużonemu wakacyjnemu relaksowi. By wziąć w niej udział wystarczyło zakupić dowolny produkt Altax i wysłać SMS lub zarejestrować się na powstałym w ramach kampanii landing page’u. Proste jak pielęgnacja mebli ogrodowych z Altax. Akcję komunikowaliśmy w digitalu, wybranych sklepach oraz za pomocą spotu radiowego.