Kiedy klienci zgłaszają się do nas z prośbą o przygotowanie kreatywnej kampanii marketingowej, wiemy dokładnie, co mamy robić. Ale gdy klient potrzebuje kreatywnej komunikacji kolekcji dla nowego systemu meblowego o nazwie Creative, to z góry wiadomo, że będzie ciekawie. Na szczęście niełatwe zadania lubimy najbardziej.
Wyzwaniem, przed jakim postawiła nas marka VOX, było stworzenie kampanii digital, promującej System meblowy Creative, który umożliwia konfigurowanie i personalizowanie mebli. Wystarczy wybrać jedną z gotowych brył dostępnych w systemie, by stanąć przed możliwością stworzenia na jej podstawie kilku tysięcy wariantów jednego mebla. Sami wybieramy kolory, uchwyty, nóżki, a także ilość oraz układ półek i szafek. Obłęd. Problem w tym, że „konfigurowanie mebli” brzmi dla większości ludzi jak magia zarezerwowana dla zawodowych designerów. Musieliśmy udowodnić, że większość jest w błędzie.
Żyjemy w czasach, w których meble nie są po prostu wyposażeniem domu. Muszą one odpowiadać naszym wymaganiom, potrzebom, marzeniom, czasem trendom, a innym razem wyróżniać się ponadczasowością. Ilu ludzi, tyle oczekiwań. Kolekcja Creative pozwala realizować je wszystkie – zmieniać pomysły, potrzeby i pragnienia w meble. Od takiej idei wyszliśmy.
Kampanię podzieliliśmy na dwa etapy. Wizerunkowy, w którym zapoznaliśmy odbiorców z naszą ideą, inspirując i pokazując, jak wiele marzeń możemy zrealizować dzięki kolekcji Creative oraz generujący ruch na WWW, w którym za pomocą animacji i formatów interaktywnych pokazaliśmy, jak proste i intuicyjne jest korzystanie z konfiguratora.
W etapie pierwszym pokazaliśmy sytuacje, w których prezentowaliśmy skonfigurowane meble w różnych aranżacjach, tworząc ich nazwy w oparciu o… konkretne pragnienia konsumentów. Na ich podstawie stworzyliśmy kreacje do kampanii digitalowej.
W etapie drugim na pierwszym planie były już meble oraz możliwości ich konfiguracji, jakie daje nam system Creative. Przygotowując proste materiały display oraz animacje do social mediów pokazaliśmy, jak za pomocą kilku kliknięć możemy stworzyć wymarzoną komodę, szafkę czy biurko.
Tak skonstruowana kampania pozwoliła natchnąć odbiorców do przemiany swoich marzeń i pomysłów w konkretne meble, a jednocześnie wyjaśnić jak działa, dający niesamowite możliwości, system Creative.
Fotografie – Greg Nelec Studio