Poznań - nas to grzeje - Chapter1
Smak
/ Poznań – nas to grzeje

Wierzymy, że nawet małe działania w mniejszej skali mogą zmienić świat. Dlatego z przyjemnością angażujemy się w lokalne akcje społeczne i wspieramy ludzi, którym się chce. Na przykład chce się zmienić Poznań. Tak było w przypadku Kolektywu Aktywne Miasto, który wsparliśmy w projekcie „Pracowni Aktywności Lokalnej”. 

Pracownia Aktywności Lokalnej to intensywny kurs miejskiego aktywizmu skierowany do działaczek, liderów, społeczniczek i wszystkich osób, które – najprościej mówiąc – wolą krzoki niż betonozę, bo krzoki dają cień i obniżają temperaturę w mieście, natomiast beton akumuluje ciepło i oddając je podnosi temperaturę. Rzecz więc w tym, abyśmy przestali się latem gotować. Pierwsza edycja programu to działania w 3 poznańskich dzielnicach: Głównej, Wildzie i Dębcu.  

Większość tego typu projektów boryka się z problemem przebicia się do świadomości społeczności lokalnej. Mało kto o nich wie, mało kto o nich słyszał, więc naszym zadaniem było nagłośnić projekt i zaangażować do niego jak najwięcej ludzi, aby zgłosili się na kurs. Tak dołączyliśmy do ekipy Pracowni. 

W ramach Pracowni Aktywności Lokalnej przeprowadziliśmy dwa warsztaty, podczas których szkoliliśmy uczestników z tworzenia kampanii społecznej. Rozpoczęliśmy od kursu na temat kampanii w mediach społecznościowych, a następnie poprowadziliśmy zajęcia na temat strategii komunikacji, przez tworzenie idei, koncepcji i ich realizacji. Dzięki warsztatom wspólnie z uczestnikami stworzyliśmy naszą kampanię, tzn. my wymyśliliśmy hasło i stworzyliśmy komunikację wizualną, a razem z uczestnikami współtworzyliśmy spot i ideę.  

W krótkim wideo „Chodźmy schłodźmy” mały chłopiec przemierza rozpalony Poznań, w którym nie ma gdzie się skryć przed upałem, a jedynym ratunkiem przed słońcem jest wikilinowy kosz na zakupy – na głowie. Wyczerpany chłopiec pada ze zmęczenia i kryje się w cieniu słupa ogłoszeniowego, na którym dostrzega nasze wezwanie do schładzania Poznania: Chodźmy, schłodźmy.  

Równolegle stworzyliśmy „Zeszyt dobrych praktyk” – rodzaj ilustrowanego poradnika dla społeczników, który instruował czytelników, m.in. jak założyć ogród społeczny, jak stworzyć kampanię społeczną itp. Całość zaprojektowaliśmy, zajęliśmy się składem, łamaniem i wypuszczeniem do druk.