#yorkonomy – ogłoś domową niepodległość - Chapter1
YORK
/ #yorkonomy – ogłoś domową niepodległość

Domowa niepodległość z pompą ciepła bez pompy! 

Background: 

Na początku był boom. Kiedy uruchomione zostały programy re- i dofinansowujące termomodernizację domowych źródeł energii i ogrzewania, które zakresem objęły pompy ciepła, na polskim rynku jak zombie po grzybach zaczęły mnożyć się firmy, firemki i firemeczki, które robiły pompy albo coś z pompą. Montowały z pompą, grzały z pompą i otwierały nowe instalacje, oczywiście, z pompą. Wszyscy pompowali pompę! 

Wyzwanie:  

Wprowadzić do świadomości odbiorców domowe pompy ciepła YORK jako profesjonalne źródła energii dla nowych i termomodernizowanych domów, przebijając się przez Ogólnokrajowe Wielkie Pompowanie z Pompą 

Rozwiązanie:  

Najlepsze rozwiązania biorą się stąd, że potrafisz wejść w buty odbiorcy i nazwać problem, który trzeba rozwiązać. W naszych głowach brzmiał on tak: jest kryzys, nikt nie wie, jakie jutro będą ceny energii i kto będzie je dyktował – na pewno nie ty. Za granicą wojna, brak węgla albo węgiel za cebuliony, Ziemia się gotuje, rachunki grozy za energię, inflacja, portfel chudnie i „dobre rady” z telewizora, by palić, czym popadnie. Słowem, niełatwo mieć dom, bo na większość z tych czynników nie masz wypływu i stajesz się zakładnikiem-niewolnikiem we własnym domu. Chyba że… Stąd był już tylko krok do #yorkonomy i Ogłoszenia Domowej Niepodległości dzięki pompom ciepła YORK. No może kilka kroków, bo po drodze musieliśmy przestudiować na poważnie meandry wszelkich instalacji, budowę pomp ciepła i tym podobne.

Pod sztandarem #yorkonomy, czyli domowej niepodległości, ruszyliśmy we wszystkie możliwe kanały komunikacji. Stworzyliśmy nową stronę WWW, kampanijny landing page z manifestem #yorkonomy, gdzie punkt po punkcie tłumaczyliśmy, jak osiągnąć niepodległość i stać się panem własnego domu.

 

Zmontowaliśmy video moodboard z przekazem ideowym, który stał się niemal 1:1 spotem video online. W telewizji przed i po prognozach pogody przekonywaliśmy billboardem sponsorskim do domowej beztroski i wolności, jaką dają produkty YORK. Stworzyliśmy nowy serwis dla instalatorów – swego rodzaju Yorkopedię, gdzie każdy instalator znajdzie całą wiedzę o pompach ciepła YORK. Zaplanowaliśmy komunikację w SoMe z podziałem na bloki tematyczne, opowiadając 150-letnią historię marki, przybliżając przewagi i zalety pomp ciepła, obalając jednocześnie najczęściej spotykane na temat pomp mity. Całości zaplanowanych działań dopełniła kampania bannerowa online niosąca wszem wobec nadzieję, że domowa niepodległość jest na wyciągnięcie ręki i kliknięcie w buton „Sprawdź!”.

Ile będzie tych rąk, które sięgną po niepodległość w swoim domu, jeszcze nie wiemy, bo statsy wciąż biją, ale bez względu na wynik – dla nas to jedna z takich kampanii, gdzie ze 100% przekonaniem czujemy, że za komunikacją stoi mocny insight, który tak długo będzie gryzł w oczy, dopóki odbiorcy nie rzucą palenia i nie obalą dyktatorów domowych cen energii.