Wyniki ankiety satysfakcji klientów agencji marketingowych 2022 Media Marketing Polska, czyli o tym, że kreatywność może dogadać się ze skutecznością.
Wystarczy odpalić branżowego fejsa… Serial pod tytułem Co oni znów wymyślili vs Czego oni tam nie łapią ma się w najlepsze i końca tego tasiemca nie widać. Wszyscy żyjemy w świecie opowieści, w której agencje kreatywne chcą malować Księżyc, a ich klienci przesunąć przecinek w rubryce Total w Excellu o kilka miejsc w prawo. Agencje chcą kreować, klienci sprzedawać i zarabiać. Kreatywni to potargani mentalnie outsiderzy i dziwolągi, klienci to ułożeni miłośnicy zgodności pierwszej i 666 komórki w arkuszu kalkulacyjnym. Wszyscy to znamy na tyle dobrze, że nikt nawet nie chce zrobić z tego reklamy, bo nuda.
Tyle że to, co na potrzeby stereotypowych kocopałów marketingowych może brzmieć czasem zabawnie, w rzeczywistości nie działa. A gdyby działało, nie byłoby ani agencji, ani działów marketingu. Gdzieś trzeba się spotkać.
I nie idzie o to, żeby obie strony z czegoś rezygnowały. Zwyczajnie: zamiast brnąć w myślenie: albo kreatywnie, albo skutecznie, można przejść na pozycje: skutecznie, czyli kreatywnie, pamiętając, że nie każda kreatywność sprawdza się w sprzedaży. Czy to działa? Mamy na to case’y – zachęcamy do ich przejrzenia na stronie – i najnowsze badania satysfakcji klientów agencji wg Media Marketing Polska.
Żeby nasi Klienci naprawdę byli zadowoleni z tego, co dowozimy – słuchamy ich feedbacków i bierzemy je na warsztat. Żeby było kim te feedbacki rzetelnie ogarnąć – bez „zapchajdziurowego” szukania, kto ma wolne przebiegi – rozbudowujemy zespół o odpowiednich ludzi i staramy się podnosić swoje kompetencje indywidualne i zespołowe. A te, w których czujemy się mocni, staramy się wykorzystywać tam, gdzie to pasuje – nic na siłę. Z takim punktem wyjścia można działać skutecznie i jednocześnie kreatywnie. Kiedy więc „na koniec dnia” zaglądamy w raport MMP, to bez udawanej skromności możemy powiedzieć fuck yeah. I to nie jest 0,11 s., o które Bolt pobił swój rekord świata… W 14 na 15 kategorii podnieśliśmy nasze wyniki – wszystkie powyżej 5 w 6-stopniowej skali i wszystkie ponad przeciętną agencyjną. Ale najważniejsze: skuteczność kampanii: 5,3 pkt. – wzrost o 1,1 punktu; tworzenie treści wykraczających poza konwencjonalną reklamę: 5,4 pkt. ze wzrostem 0,9 przy średniej agencyjnej 5,1. Można skutecznie, czyli kreatywnie? U nas na pewno!